Contact

logo sloep huren utrecht StudioSugarfree

Contactgegevens

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.30

Telefoon: 06-14512457
Mail: info@sloephurenutrecht.nl

Opstapplek

De Oosterkade (de steiger ter hoogte van nummer 18) in Utrecht. Andere opstapplaatsen zijn ook bespreekbaar, kijk daarvoor in het aanvraag formulier of neem even contact op.

Meer info & route

Werken bij Sloep Huren Utrecht

We zoeken regelmatig nieuwe mensen. Bekijk of er momenteel vacatures zijn:

Bedrijfsgegevens

KVK: 64644413
BTW: NL855758879B01
IBAN: NL 76 RABO 030 806 2442
BIC: RABONL2U

Postadres

Sloep Huren Utrecht B.V.
Ganzenmarkt 6
3512 GD Utrecht

Veel gestelde vragen

De sloepen

  • Kan ik vergaderen aan boord?

    Op zoek naar een unieke locatie voor een goede Scrum-sessie of brainstorm? Onze sloepen zijn volledig geschikt voor vergaderingen en meetings. Met een geheel verzorgde lunch of koffie-tafel is dit het leukste moment van de werkweek! Promotiemateriaal aan boord is in overleg mogelijk en wij helpen je graag met het inrichten van jouw perfecte programma en vergaderlocatie.

  • Met hoeveel personen kunnen we varen?

    Onze drie luxe sloepen zijn geschikt voor 42 personen per sloep en bieden zitplek aan een groot deel van de groep. Zo kunnen wij vaartochten organiseren voor 126 personen. Ben je op zoek naar een vaartocht voor meer dan 126 mensen? Neem dan even contact met ons op.

  • Wordt de sloep gevaren door een schipper?

    Jazeker! Alle vaartochten worden gevaren door een schipper. Het is niet mogelijk om zelf te varen op onze sloepen.

  • Is er een toilet aan boord?

    Op een aantal sloepen van Sloep Huren Utrecht zit een toilet waar je onderweg gebruik van kunt maken.

  • Kan ik in de winter varen?

    Ja! Onze sloepen zijn indien nodig volledig overkapt en heerlijk verwarmd! Je kunt zelfs heerlijke warme chocolademelk, glühwein en een stamppotbuffet aan boord laten komen, volledig aangepast aan jouw voorkeur. En ben je een vleesliefhebber? Kies dan voor de WinterBBQ met biologisch vlees van wild. Kaarsen aan, fleecedekentjes erbij... Het perfecte uitje voor in de donkere dagen en tijdens de feestmaand!

  • Is er een tafel aan boord?

    De boten hebben allemaal tafels aan boord. Deze tafels zijn ideaal om hapjes en drankjes op te zetten. Handig om te weten: omdat er een doorloop moet zijn tussen de tafels en de banken is de afstand tussen de banken en de tafel wat ruimer.

  • Er is een jarige, mag ik de boot versieren?

    De boot mag versierd worden met ballonnen en slingers. Neem even contact op als je wilt dat we hiervoor eerder aanwezig zijn.

  • Kan ik tijdens mijn bruiloft varen met een sloep?

    Varen op onze sloepen tijdens je bruiloft kan zeker! Bij erg warm weer kan de bovenzijde van de sloep worden overkapt zodat je lekker koel in de schaduw zit. Ook bij regen wordt zowel de bovenkant als de zijkant de sloep overdekt. De zijkanten zijn voorzien van ramen waardoor je gewoon naar buiten kunt kijken. Zo kun je dus warm (of juist koel) en droog genieten van je vaartocht! Uiteraard mag je de sloep versieren op de speciale dag. Je kunt altijd even bellen met ons als je hier vragen over hebt.

De vaartocht

  • Zijn er kortingsacties?

    Op dit moment hebben wij helaas geen actieve kortingsacties.

  • Wat zijn de gedragsregels aan boord?

    1. Luister aan boord altijd naar de aanwijzingen van de schipper. 2. Omdat we jouw veiligheid aan boord erg belangrijk vinden is het niet toegestaan te zwemmen of (deels) buitenboord te hangen voorafgaand, tijdens of na de vaartocht. Aan- en van boord stappen gebeurt alleen na goedkeuring van de schipper. 3. Om de unieke grachten en singels van Utrecht mooi te houden is het niet toegestaan om spullen of afval overboord te gooien of achter te laten bij de op- en/of afstaplocatie. 4. Een mooie vaartocht met een gezellige sfeer aan boord wil iedereen natuurlijk! Daarom is ongewenst, provocerend en/of agressief gedrag naar mede-opvarenden en/of de schipper(s) direct een reden tot het staken van de vaartocht. 5. En bovenal: geniet van de heerlijke vaartocht!

  • Kan er muziek gedraaid worden aan boord?

    Helaas verbiedt de gemeente Utrecht enige vorm van versterkte muziek aan boord van onze sloepen in verband met overlast voor de grachtbewoners. Een akoestische gitaar, accordeon of zelf een lied zingen mag natuurlijk wel!

  • Wat is de minimale duur van een vaartocht?

    De minimale duur van een vaartocht is 1,5 uur.

  • Wat is de standaard vaarroute?

    Bij 1.5 uur varen: Oosterkade - Ledig Erf - Catharijnesingel (doodlopend) - Singel rond het centrum - Bemuurde Weerd - Oude Gracht - Oosterkade. Bij 3 uur varen: Oosterkade - Ledig Erf - Catherijnesingel (doodlopend) - Kromme Rijn tot A27 -  Singel rond het centrum - Bemuurde Weerd - Oude Gracht - Oosterkade. Bij 4 uur varen is dit een van de mooiste routes: Oosterkade - Ledig Erf - Kromme Rijn tot theehuis Rhijnauwen - Singel rond het centrum - Bemuurde Weerd - Oude Gracht - Oosterkade. Uniek De vaarroute is uiteraard altijd te wijzigen in overleg met de schipper. Neem voor bijzondere wensen van te voren contact op met Sloep Huren Utrecht.

  • Mogen kinderen mee aan boord?

    Natuurlijk zijn kleine matrozen welkom aan boord! Wij hebben speciale zwemvesten klaarliggen. Voor de arrangementen betalen kinderen tot en met 2 jaar betalen niets extra’s. Kinderen van 3 tot en met 10 jaar rekenen wij voor de helft mee. We zullen voor hen dan ook de helft van de normale hoeveelheid eten aan boord zetten.

  • Is het drankarrangement onbeperkt?

    Bij een drankarrangement berekenen we gemiddeld 3 drankjes per persoon per uur. Er staat voldoende variatie drank aan boord, maar dit arrangement is dus niet onbeperkt. De drank die je via ons afneemt, mag alleen genuttigd worden tijdens de vaartocht. Het is niet toegestaan om na afloop van de tocht drank van boord mee te nemen.

  • Kunnen hapjes, drankjes en spullen van te voren afgeleverd of opgeslagen worden?

    Helaas hebben wij geen koeling waar wij externe hapjes en drankjes kunnen bewaren. Op de sloep zelf is beperkte ruimte voor opslag tijdens de vaartocht. Van te voren catering of spullen afleveren is meestal niet mogelijk, maar wellicht kunnen wij met je meedenken over een oplossing. Bel ons vooral eventjes om te overleggen.

  • Kan ik zelf hapjes en drankjes meenemen?

    Je kunt alle catering zelf meenemen. Laten bezorgen door een cateraar of bezorgservice is natuurlijk ook mogelijk. Neem even contact met ons op als je hier gebruik van wilt maken.

  • Hoe komen mindervaliden bij de opstapplaats op de werfkelder?

    Houd er rekening mee dat je een trap af moet naar de steiger van de Oosterkade waar onze sloep ligt. Er zijn echter wel leuningen op deze trap. Er is ook ruimte voor twee ondersteunende begeleiders op de trap. Mocht dit niet voldoen dan kunnen mensen opgehaald worden bij de werf voor de Winkel van Sinkel. Hier ligt een tunnel van het straatniveau naar het werfniveau. Op deze manier kunnen personen in een rolstoel aan boord worden getild, door familie of verzorging. Onze schippers helpen graag, maar kunnen/mogen niet het tillen op zich nemen. Indien een persoon niet onder begeleiding van eigen familie/verzorging veilig aan boord kan stappen is het helaas niet mogelijk om aan boord te stappen. Bij vragen, bel gerust.

  • Waar kan ik parkeren?

    Parkeergarage Vaartsche Rijn ligt 100 meter ten zuiden van de Oosterkade. Loop langs het water naar de steiger van de Oosterkade.

  • Zijn er op- en afstap mogelijkheden onderweg?

    Er zijn zeker op- en afstap mogelijkheden onderweg. Wij raden de volgende locaties aan: Ledig Erf, Biltstraat bij de Wittevrouwenbrug, Bemuurde Weerd, park Lepelenburg. Je kunt altijd overleggen met ons als je ergens specifiek wilt afstappen.

  • Mag ik mijn hond meenemen aan boord?

    Een scheepshond die zich netjes gedraagt aan boord mag altijd mee!

Reserveringen

  • Wat gebeurt er bij slecht weer?

    De sloep wordt bij regen door de schipper volledig overkapt, zowel aan de bovenkant als aan de zijkanten. De zijkanten zijn voorzien van ramen waardoor je alsnog naar buiten kunt kijken. De vaartocht gaat dus door, tenzij Sloep Huren Utrecht anders bepaalt. Zie hiervoor onze algemene voorwaarden.

  • Kan ik annuleren?

    Je kan een vrijblijvende aanvraag tot de bevestiging van de vaartocht kosteloos annuleren. Bij annulering van een, door beide partijen, bevestigde vaartocht worden kosten in rekening gebracht. Zie hiervoor artikel 5 van onze algemene voorwaarden.  

Schippers die sloep door Utrecht varen